Λέσχη Αεροσφαίρισης Αχαΐας
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Λέσχη Αεροσφαίρισης Αχαΐας

Καλωσήρθατε στο forum της Λέσχης Αεροσφαίρισης Αχαΐας
 
ΦόρουμΦόρουμ  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

 

 ΚΑΝΟΝΕΣ AIRSOFT

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
kourmentelos
Admin
kourmentelos


Αριθμός μηνυμάτων : 113
Ημερομηνία εγγραφής : 09/02/2011

ΚΑΝΟΝΕΣ AIRSOFT Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: ΚΑΝΟΝΕΣ AIRSOFT   ΚΑΝΟΝΕΣ AIRSOFT Icon_minitimeΠεμ 19 Σεπ 2013 - 9:59

Ασφάλεια στον χειρισμό όπλων Airsoft:

1. Δεν ακουμπάτε την σκανδάλη έως την στιγμή που θα θελήσετε να στοχεύσετε προς το στόχο και έχετε πάρει την απόφαση να ρίξετε.

2. Ποτέ μην στρέφετε το όπλο σε οτιδήποτε δεν θέλετε να καταστρέψετε ή "πυροβολήσετε". Τα όπλα τα κρατάμε πάντα με την κάνη κάθετα προς τα κάτω ή προς τα πάνω.

3. Πάντα να συμπεριφέρεστε στα όπλα σας σαν να είναι γεμάτα.


Γενικοί κανόνες:


1. Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση απαγορευμένων ουσιών και η κατανάλωση αλκοόλ πριν ή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

2. Απαγορεύονται όλα τα αληθινά όπλα και τακτικά μαχαίρια εντός του πεδίου. Επιτρέπονται μόνο σουγιάδες και πολυεργαλεία.

3. Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ηλικίας. Απαγορεύεται αυστηρά η συμμετοχή ανήλικων στα παιχνίδια, αφού ο νόμος (Ν 2168/1993 / Α-147) απαγορεύει την κατοχή & χρήση αεροβόλων όπλων σε άτομα κάτω των 18 ετών.

4. Επιβάλλεται η χρήση προστατευτικών γυαλιών ή μάσκας εγκεκριμένα ή/και δοκιμασμένα για χρήση σε Airsoft παιχνίδια σε όλη τη διάρκεια παραμονής στο πεδίο. Απαγορεύεται η αφαίρεσή τους οπουδήποτε εκτός από τις Ασφαλείς Ζώνες (Safe Zones). Το διάφανο μέρος τους θα πρέπει να πληρεί τουλάχιστον το πρότυπο θραύσης ANSI Z87.1 ή/και το πρότυπο EN-166F και να είναι κατασκευασμένο από πολυκαρβονικό υλικό (PC - Polycarbonate).
Δεδομένου ότι τα όπλα Airsoft μπορούν να μεταδώσουν μια αρκετά υπολογίσιμη ενέργεια στο σφαιρίδιο που εκτοξεύουν (0.5 έως 3.3 Joule συνήθως), μπορούν να διαπεράσουν ή/και να θρυμματίσουν τα γυαλιά τα οποία δεν είναι κατασκευασμένα για την χρήση αυτή. Γυαλιά ηλίου & γυαλιά/μάσκες θαλάσσης απαγορεύονται αυστηρά.
Η χρήση επιπλέον εξοπλισμού (επιγονατίδες, επιαγκωνίδες, κράνος, καπέλο, μάσκα που καλύπτει όλο το πρόσωπο) δεν είναι υποχρεωτική και είναι στην κρίση του καθένα, αλλά συνίσταται για την περαιτέρω ασφάλεια του παίκτη.

5. Ασφαλής Ζώνη (Safe Zone) είναι ο χώρος, που ορίζεται από τον εκάστοτε διοργανωτή, στον οποίο ξεκουράζονται οι παίχτες και αποθηκεύουν τα πράγματά τους. Είναι το μοναδικό μέρος σε ολόκληρο το πεδίο, που μπορούμε να βγάλουμε τα γυαλιά μας.

6. Απαγορεύεται η χρήση οποιουδήποτε όπλου airsoft μέσα στις Ασφαλείς Ζώνες, όπως επίσης και η ρίψη βολών από έξω προς αυτές. Όλα τα όπλα airsoft μέσα στις Ασφαλείς Ζώνες θα πρέπει απαραιτήτως να είναι γυρισμένα στη θέση ασφάλειας σκανδάλης.

7. Για την μέτρηση και την ρύθμιση των όπλων airsoft αλλά και για σκοποβολή θα υπάρχει ειδικό πεδίο δοκιμών σε κάθε παιχνίδι, ορισμένο από τον διοργανωτή.
Απαγορεύεται αυστηρά η σκοποβολή σε ζώα.

8. Την ισχύ των όπλων Airsoft την μετράμε από την ενέργεια του σφαιριδίου την στιγμή που αφήνει την κάνη, η οποία υπολογίζεται από την μάζα και την ταχύτητα του. Η ενέργεια μετριέται σε Joule, η μάζα μετριέται σε γραμμάρια και η ταχύτητα μετριέται σε fps (feet per second - πόδια ανά δευτερόλεπτο) ή σε mps (meters per second - μέτρα ανά δευτερόλεπτο).

Η ταχύτητα βολής κάθε όπλου airsoft μπορεί να μετρηθεί πριν από κάθε παιχνίδι από τους διοργανωτές με ειδικές συσκευές, τους χρονογράφους, με σφαιρίδια των 0.20 γραμμαρίων και με μηδενισμένο το hop-up. Αυτή θα πρέπει λοιπόν να είναι (τυπικές τιμές fps):
α. Μέχρι 350fps σε παιχνίδια CQB/CQC (Close Quarter Battle/Close Quarter Combat - Μάχη κοντινής επαφής, δηλαδή μάχες μέσα σε κτίρια) για όλα τα αεροβόλα ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας & είδους.
β. Μέχρι 450fps σε παιχνίδια Woodland (Δασώδους περιοχής) για όλα τα αεροβόλα ανεξαρτήτως τύπου, μάρκας & είδους.
γ. Μέχρι 550fps σε παιχνίδια Woodland (Δασώδους περιοχής) μόνο για αεροβόλα τύπου "τυφεκίου ελεύθερου σκοπευτή"- αερίου / ελατηρίου (bolt action / μονής βολής).

Επιπλέον, ο διοργανωτής έχει τα εξής δικαιώματα:
1. Να μετρήσει ανά πάσα στιγμή το όπλο οποιουδήποτε παίκτη για να διαπιστώσει εάν τηρεί τα όρια ασφαλείας που έχουν τεθεί και αναλόγως να το ακυρώσει ή να το επιτρέψει.
2. Να τροποποιήσει τις παραπάνω μέγιστες τιμές ταχύτητας, εάν κρίνει ότι αυτό είναι απαραίτητο λόγω ιδιομορφίας του πεδίου, απουσίας κατάλληλου οπλισμού κ.λ.π.

9. Ελάχιστες αποστάσεις εμπλοκής:

Ορίζονται ως οι ελάχιστες αποστάσεις κάτω από τις οποίες δεν μπορεί κανένας παίχτης να εμπλακεί με κάποιον άλλο.

α. CQB/CQC (Close Quarter Battle/Close Quarter Combat - Μάχη κοντινής επαφής, μάχες μέσα σε κτίρια): 5 μέτρα
β. Woodland (Δασώδους περιοχής): 5 μέτρα για όλα τα αεροβόλα έως 350fps
γ. Woodland (Δασώδους περιοχής): 10 μέτρα για όλα τα αεροβόλα από 351fps έως 450fps
δ. Woodland (Δασώδους περιοχής): 20 μέτρα για όλα τα αεροβόλα από 451fps έως 550fps

Εάν ο αντίπαλος είναι σε θέση άμυνας τότε ο επιτιθέμενος θα πρέπει να αλλάξει κατεύθυνση επίθεσης ώστε να είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων.

10. Συμπεριφερόμαστε στους άλλους όπως θα θέλαμε να συμπεριφέρονται και αυτοί σε εμάς. Mη φωνάζετε και μη γκρινιάζετε, δεν αποφέρετε κανένα θετικό αποτέλεσμα και επιπλέον δυσαρεστείτε και τους υπόλοιπους παίχτες. Βρισιές, λογομαχίες και σωματική βία απαγορεύονται αυστηρά και τιμωρούνται με προσωρινή ή οριστική αποβολή του παίκτη από τα παιχνίδια.

11. Πριν την έναρξη και μετά την λήξη κάθε γύρου / μάχης απαγορεύεται αυστηρά η χρήση των όπλων εκτός του ειδικού πεδίου δοκιμών που έχει οριστεί στην παράγραφο 7.
Μετά τη λήξη του παιχνιδιού τα όπλα airsoft θα πρέπει απαραιτήτως να βρεθούν στην παρακάτω κατάσταση:
α. Χωρίς γεμιστήρα (αφού αφαιρεθεί, θα πρέπει απαραιτήτως ο χρήστης να ρίξει 3-4 βολές στον ειδικό χώρο που προβλέπεται για αυτό, παρ.7, για να αδειάσει το όπλο από τυχόν σφαιρίδια που έχουν απομείνει στον μηχανισμό του).
β. Η θέση βολής να είναι στην θέση ΑΣΦΑΛΕΙΑ (safe).

12. Ο εκάστοτε διοργανωτής έχει κάθε δικαίωμα να βάζει επιπλέον κάποιους κανόνες ή/και να τροποποιεί κάποιους άλλους για το παιχνίδι που διοργανώνει, αρκεί να μην ακυρώνουν τους θεμελιώδεις κανόνες του Airsoft, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθούμε όλοι πιστά για την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.


Κανόνες Εμπλοκής:

1) Όταν ένα τουλάχιστον μπαλάκι χτυπήσει κάποιον παίχτη, αυτός θεωρείται «νεκρός». Αυτό ισχύει για οποιοδήποτε μέρος του σώματος του ή του εξοπλισμού του.

Ο «νεκρός» παίχτης είναι υποχρεωμένος να φωνάξει δυνατά τουλάχιστον μία φορά "ΕΞΩ" , να σηκώσει ψηλά το χέρι του ή το aeg του, έτσι ώστε να ενημερώνει αμέσως οπτικά όποιον τον βλέπει ότι είναι "νεκρός", θα πρέπει να ασφαλίσει το aeg του, να απομακρυνθεί αμέσως από το πεδίο και να κατευθυνθεί προς την Ασφαλή Ζώνη (Safe Zone), έτσι ώστε να μην εμποδίσει την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Ο παίχτης που “σκοτώθηκε” δεν επιτρέπεται να παραμείνει στο πεδίο.
Στο διάστημα που κάποιος είναι "νεκρός" απαγορεύεται να μιλήσει σε "ζωντανό" παίχτη, να κοιτά προς τους ενεργούς παίχτες (προδίδοντας έτσι τις θέσεις τους) καθώς επίσης να χρησιμοποιεί τον ασύρματο (επιτρέπεται μόνο να ακούει).

Ανάλογα με τους επιμέρους κανονισμούς του εκάστοτε παιχνιδιού που ανακοινώνονται από τον εκάστοτε διοργανωτή, υπάρχει η περίπτωση κατά την οποία εάν χτυπηθεί μόνο το aeg κάποιου παίχτη και έχει επάνω του εφεδρικό, έχει τη δυνατότητα, αν θέλει, να φωνάξει "ΟΠΛΟ" έτσι ώστε ο αντίπαλος να καταλάβει ότι χτυπήθηκε μόνο το aeg και να συνεχίσει με το εφεδρικό.

2) Συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να μην καταλάβει κάποιος παίχτης ότι χτυπήθηκε. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της αδρεναλίνης που εκκρίνεται στο σώμα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Άλλοι λόγοι είναι οι εξής:
α. Η βολή έγινε από πολύ μακριά και το μπαλάκι δεν είχε ιδιαίτερη ορμή την στιγμή της επαφής.
β. Το μπαλάκι χτύπησε κάποιο σημείο στον εξοπλισμό (γιλέκο κ.λ.π.) και έτσι δεν έγινε αντιληπτή η επαφή του.
γ. Ο παίχτης κινούταν γρήγορα για να καλυφθεί ή για να αλλάξει θέση και δεν κατάλαβε το χτύπημα.
Για τους παραπάνω λόγους, θα πρέπει ο παίχτης να βρίσκεται σε εγρήγορση, ώστε να αναγνωρίζει ευκολότερα τα χτυπήματα που δέχεται, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Στην περίπτωση που κάποιος παίχτης ΝΟΜΙΣΕΙ ότι χτυπήθηκε, δηλαδή δεν είναι απόλυτα βέβαιος για το αν τον πέτυχε η βολή του άλλου παίχτη, είναι προτιμότερο να φωνάξει «ΕΞΩ» και να αποχωρήσει από το πεδίο, παρά να δημιουργηθεί καθυστέρηση, παρεξήγηση ή/και αναξιοπιστία μεταξύ των παικτών.
Όταν ο αντίπαλος είναι ΑΠΟΛΥΤΑ σίγουρος ότι μας χτύπησε, έχει το δικαίωμα να το επιβεβαιώσει φωναχτά. Αν δεν βρεθεί επί τόπου λύση τότε θα ισχύσει ο κανόνας Parlay (βλέπε παρακάτω).
Επίσης έχει το δικαίωμα να το αναφέρει μόνον στον διοργανωτή του παιχνιδιού, χωρίς να προκαλέσει επεισόδιο με παρεξηγήσεις ή λογομαχίες.

Να θυμάστε ότι ο Κώδικας Τιμής του Airsoft (Fair Play) είναι Πάνω από Όλα στο πεδίο. Να παίζετε πάντα τίμια. Δεν ωφελεί κανέναν να υπάρχουν παίχτες που δεν σέβονται τους κανόνες.
Άλλωστε, οι παίκτες με τέτοια νοοτροπία (“αθάνατοι”, “highlanders”) γρήγορα γίνονται αντιληπτοί και συνήθως αποβάλλονται δια παντός από πίστα / ομάδα / μελλοντικά παιχνίδια ακόμη και από ολόκληρη την κοινότητα του Airsoft (Πανελλαδικά παιχνίδια, forum, κ.λ.π). Πραγματικά δεν αξίζει να το ρισκάρετε.

3) Στην περίπτωση που σε κάποιον τελειώσουν τα "πυρομαχικά" ή χαλάσει το aeg του, μπορεί να δανειστεί ο,τιδήποτε από άλλον “ζωντανό” παίκτη. Από “νεκρό” παίκτη απαγορεύεται να πάρει εξοπλισμό εκτός εάν:
α. Αυτό γίνει μέσα στην Ασφαλή Ζώνη.
β. Ο «νεκρός» αφήσει εξοπλισμό στο σημείο όπου χτυπήθηκε, ακριβώς την στιγμή που χτυπήθηκε. Τον εξοπλισμό μπορεί να τον πάρει οποιοσδήποτε «ζωντανός» παίκτης.

4) Απαγορεύονται οι τυφλές βολές. Τυφλή βολή χαρακτηρίζεται η βολή εκείνη, κατά την οποία το aeg μας ρίχνει και δεν βλέπουμε που πάνε τα μπαλάκια, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μπορεί να είμαστε κρυμμένοι πίσω από την γωνία ενός κτιρίου και βγάζουμε μόνο το όπλο ρίχνοντας χωρίς στόχευση. Τυφλές βολές είναι επίσης:
α. Οποιαδήποτε βολή κατά την οποία δεν υπάρχει σκοπευτική γραμμή (δηλαδή η νοητή ευθεία : μάτι - σκοπευτικό όπλου - στόχος).
β. Οι βολές κατά τις οποίες τρέχουμε και ρίχνουμε σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που κοιτάμε.
Να έχετε υπόψη σας ότι, αν δεν προσέξετε τις τυφλές βολές, υπάρχει το σοβαρό ενδεχόμενο να ρίξετε σε παίκτη ο οποίος μπορεί να βρίσκεται γονατιστός με το κεφάλι του στο ένα μέτρο (ή και λιγότερο) από την κάνη του aeg σας και να τον πονέσετε υπερβολικά, ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτό με τον κανόνα του "μπαμ".

5) Κανόνας "Μπαμ".
Ισχύει ΜΟΝΟ για το ελάχιστο όριο βολής (π.χ. 10 μέτρα για Woodland ή 5 μέτρα για CQB/CQC ή ανάλογα με το όριο που θέτει ο διοργανωτής) και ΜΟΝΟ εφόσον:
α. Υπάρχει μια σχετική άνεση ώστε να βληθεί ο αντίπαλος μέσα από τα σκοπευτικά μας,
β. Ο αντίπαλος είναι αρκετά ακάλυπτος σε σχέση με εμάς,
γ. Δεν μας έχει αντιληφθεί,
δ. Δεν βρισκόμαστε στο οπτικό του πεδίο, έτσι ώστε θα πρέπει να γυρίσει το κεφάλι του για να μας δει όταν θα ακούσει το "μπαμ".

Ο κανόνας «μπαμ» δεν ισχύει στις εξής περιπτώσεις:
α. Αν βγάλουμε απλά το κεφάλι μας από μια γωνία τοίχου ή δέντρο κ.λ.π. χωρίς να έχουμε σημαδέψει. Πρέπει απαραιτήτως να σημαδέψουμε για να φωνάξουμε «μπαμ».
β. Στην περίπτωση που έχουμε παραπάνω από έναν αντίπαλο απέναντί μας, οπότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανόνα "μπαμ" μόνο σε έναν αντίπαλο.

6)Σιωπηλός Θάνατος (Silent Kill)

Όταν ένας αντίπαλος είναι σε τέτοια απόσταση ώστε να μπορούμε να τον ακουμπήσουμε από πίσω χωρίς πρώτα να μας πάρει είδηση, τότε μπορούμε να εφαρμόσουμε τον «σιωπηλό θάνατο» για να τον βγάλουμε έξω από το παιχνίδι. Τον ακουμπάμε, λοιπόν, απαλά στον ώμο ή στο κεφάλι με το χέρι μας και του λέμε "είσαι έξω, σιωπηλός θάνατος" ή "είσαι έξω, silent kill". Αυτός είναι υποχρεωμένος να βγει από την μάχη ως "νεκρός" (σαν να χτυπήθηκε δηλαδή κανονικά από μπαλάκι) αλλά με την διαφορά ότι δεν φωνάζει "έξω", εφαρμόζει όμως όλους τους άλλους κανόνες για τους "νεκρούς" κανονικά (όπως αναφέρονται στην παρ.1 παραπάνω). Ο κανόνας αυτός είναι ουσιαστικά ένα συμπλήρωμα του Κανόνα "Μπαμ" για τις υπερβολικά κοντινές αποστάσεις (κάτω του ενός μέτρου) και προσομοιώνει την επίθεση από τα όπισθεν του αντιπάλου με μαχαίρι στις κανονικές μάχες.


7) Κανόνας Parlay

Σε περίπτωση που δύο αντίπαλοι βρεθούν αντιμέτωποι και συμβαίνει έστω ένα από τα παρακάτω:

α. ρίξουν βολές και υπάρχει αμφιβολία για το ποιος πέτυχε πρώτος ποιον,
β. δεν ρίξουν βολές διότι έκριναν ότι μπορεί να βλαφτεί η ακεραιότητα του άλλου (π.χ. κοντινή επαφή),
γ. υπάρχει κάποια διαμάχη μεταξύ τους οποιουδήποτε τύπου,

τότε μπορούν να επικαλεστούν τον κανόνα Parlay, κατά τον οποίο, για να λυθεί γρήγορα & εύκολα η διαφωνία, θα απομακρυνθούν στις αντίθετες κατευθύνσεις από αυτές που είχε αρχικά ο καθένας και σε ελάχιστη απόσταση 10 βημάτων το λιγότερο, αν και πάντα μπορεί να γίνεται συνεννόηση για την ελάχιστη απομάκρυνση, λόγω του ότι κάθε σημείο και πεδίο έχει τις ιδιομορφίες του. Αφού γίνει αυτό, ο ένας εκ των δύο φωνάζει "ΠΑΕΙ" ή "ΠΑΜΕ" ή κάτι ανάλογο και μόλις πάρει την απάντηση από τον αντίπαλο για επιβεβαίωση, συνεχίζεται εκ νέου το παιχνίδι μεταξύ τους.

Cool Βολές οι οποίες προέρχονται από εξοστρακισμό σφαιριδίων σε τοίχους, δέντρα κ.λ.π. δεν λαμβάνονται υπόψη. Μια βολή για να ισχύει θα πρέπει να είναι άμεση. Ισχύουν επίσης οι βολές οι οποίες έχουν διέλθει μέσα από θάμνους, φύλλα δέντρων, φυτά κ.λ.π.

9) Φίλια πυρά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν θα ισχύσουν ή όχι.

10) Χρήση χειροβομβίδων, ναρκών, καπνογόνων και εκτοξευτήρων airsoft.
Η χρήση χειροβομβίδων, ναρκών, καπνογόνων και εκτοξευτήρων για airsoft επιτρέπεται αρκεί πρώτα να έχει ενημερωθεί και συμφωνήσει ο διοργανωτής και όλοι οι παίκτες για την ύπαρξη τους. Η χρήση αυτοσχέδιων χειροβομβίδων, καπνογόνων και λοιπών εκρηκτικών απαγορεύεται γενικά, αλλά είναι στην κρίση του διοργανωτή αν κατ΄εξαίρεση αφήσει να χρησιμοποιηθούν τέτοια υλικά και μόνο εφόσον αποδειχθεί επιτόπου ότι δεν αποτελούν κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των παικτών.

13) Ατυχήματα.
Στην περίπτωση ατυχήματος, το παιχνίδι πρέπει να σταματήσει αμέσως και να ενημερωθούν οι διοργανωτές.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
ΚΑΝΟΝΕΣ AIRSOFT
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Τι είναι airsoft
» Πρίν ξεκινήσετε-Oι Κανονες μας

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Λέσχη Αεροσφαίρισης Αχαΐας :: Σημαντικά πρίν ξεκινήσετε-
Μετάβαση σε: